Tekstgrootte
In onze school is respect belangrijk. Voor leerlingen, ouders en personeel. We zorgen voor een veilige omgeving op school. Dit doen wij door structuur te bieden, voorspelbaar te zijn en positief en respectvol met elkaar om te gaan. Alle kinderen krijgen gelijke kansen. Ook al verschillen kinderen in talent en tempo. We juichen het toe dat onze leerlingen leren positief naar zichzelf te kijken. De vertrouwensrelatie tussen de leerkracht, de kinderen en u is voor ons heel belangrijk. Er is veel ruimte voor complimenten en aandacht voor wat goed gaat.
Rust en structuur
Onze leerkrachten werken aan de ontwikkeling van sociale en maatschappelijke eigenschappen van leerlingen. Ook wordt uw kind aangemoedigd zichzelf te ontdekken en leert hij zichzelf respecteren. Zo wordt uw kind voorbereid op zijn rol in de samenleving. De leerkracht helpt uw kind niet alleen met basiskennis zoals taal en rekenen, maar leert leerlingen ook voor zichzelf te op te komen
SBO De Kring is een kleine school waar alle leerlingen en leerkrachten elkaar kennen. De lijnen met u, de ouders, zijn vaak kort. We praten met elkaar in plaats van over elkaar. Dit geldt voor de leerlingen, ouders en leerkrachten. Dat zorgt voor een fijn gevoel van samen sterk! Onze school is anders dan andere scholen, omdat wij onderscheidend zijn in het bieden van rust en structuur. Binnen de school zijn regels opgesteld over hoe we met elkaar omgaan.
Onze schoolregels zijn:
Kanjer
Om de sociaal-emotionele ontwikkeling van leerlingen te vergroten werken we met de Kanjertraining. Kanjertraining gaat over het bevorderen van onderling vertrouwen in groepen.
De leerkrachten geven elke week lessen vanuit de Kanjertraining en doen veel oefeningen en spelletjes op basis van vertrouwen. Iedere week besteden we minimaal drie kwartier aandacht aan de sociaal-emotionele ontwikkeling van uw kind. Om ongewenst gedrag te voorkomen, wordt het Radarstappenplan ingezet. De leerlingen leren met tools vanuit de Kanjertraining en Radar in oplossingen te denken in plaats van problemen. Dit verbetert niet alleen het gedrag, maar ook het leren.
Halfjaarlijks wordt door de leerkracht en de leerlingen een vragenlijst ingevuld over de sociaal-emotionele ontwikkeling. Op basis van deze uitkomsten wordt de aanpak in de klas aangepast.