Tekstgrootte
Op SBO De Kring bieden we ondersteuning die op een reguliere basisschool niet geboden wordt.
Wij werken er hard aan om onze leerlingen, die op de basisschool te maken hebben gehad met falen (faalervaring) zich goed te laten voelen. Wij vinden het belangrijk dat er duidelijkheid is, dat kinderen zich veilig voelen en zelfverzekerd zijn.
In de school werken we met rust en structuur. Hier moedigen we kinderen aan om zich te ontwikkelen. Ons doel is dat uw kind zich veilig en prettig voelt en plezier heeft in het leren. Wij besteden dus ook veel aandacht aan de sociaal-emotionele ontwikkeling van uw kind. Bijvoorbeeld met andere kinderen leren omgaan.
SBO de Kring is een rustige, veilige school. Er is veel structuur en we werken met duidelijke afspraken. Hierdoor is het rustig en zijn de omstandigheden om tot leren te komen optimaal. Ons doel is dat uw kind zich veilig en prettig voelt en zo weer plezier krijgt in het leren. We besteden dan ook veel aandacht aan de sociaal-emotionele ontwikkeling.
De leerlingen op onze school krijgen les in dezelfde vakgebieden als in het regulier onderwijs Op onze school kunnen we uw kind daar meer tijd en begeleiding voor bieden, doordat we de doelen in een lager tempo aanbieden. Zo is er meer tijd voor herhaling en meer kans op succes!
Onderwijsdoelen
De school stelt voor elke leerling een ontwikkelingsperspectief op. Hierin staat welke onderwijsbehoeften uw kind heeft en hoe wij ervoor willen zorgen dat uw kind deze onderwijsdoelen kan halen.
Hierin staat welke onderwijsdoelen uw kind kan halen. De school informeert u hierover. Verder gebruiken wij medische gegevens, informatie over eerder verleende hulp of ondersteuning en de behaalde leerresultaten. De school kijkt naar de thuissituatie en doet mogelijk verder onderzoek. Op basis van al deze informatie stellen wij het ontwikkelingsperspectief van uw kind op.
Vanaf eind groep 6 stellen wij, op basis van de ontwikkeling, het verwachtte uitstroomprofiel op. Bijvoorbeeld het advies voor vmbo-basis. Dit advies wordt halfjaarlijks geëvalueerd en halverwege groep 8 volgt het definitieve advies.
Vanaf eind groep 6 krijgt uw kind jaarlijks te horen wat zijn uitstroomprofiel is. Bijvoorbeeld een vmbo-studie volgen.
Onze leerlingen hebben allemaal te maken met leerachterstanden. Mogelijk hebben ze ook problemen op het gebied van sociaal-emotionele ontwikkeling, hun gedrag of werkhouding. Bijvoorbeeld: een taalachterstand, moeite met rekenen, weinig zelfvertrouwen, gebrek aan concentratie, en gezondheidsproblemen.
In ons basisaanbod houden we daar al rekening mee. Ons onderwijs is intensiever dan op een reguliere school. We houden daarbij rekening met verschillen tussen leerlingen. Maar wel op zo'n manier dat het uitvoerbaar is binnen een groep.
Op sommige onderdelen hebben onze leerlingen soms extra ondersteuning nodig. Dan bekijken we of wij binnen de school uw kind de hulp kunnen geven die nodig is. In ons zorgplan staat hoe wij met deze extra onderwijsbehoeften omgaan en hoe we uw kind kunnen helpen.
U kunt het zorgplan downloaden via onderstaande link.